Analýza webu je velmi důležitým pomocníkem jak při sestavování nového webu či e-shopu, tak i při jeho redesignu, nebo úpravách.

ANALÝZA WEBOVÝCH STRÁNEK

Analýza webových stránek je většinou prvním a nejdůležitějším krokem při tvorbě webu (e-shopu, informačního systému, nebo jakékoli webové aplikace). Na základě analýzy jsme schopni navrhnout strukturu webu, jeho koncept a zacílení. Je také důležitá z hlediska optimalizace pro vyhledávače (tzv. SEO). Analýzou začínáme každý projekt, ať už jde o tvorbu zcela nového, nebo úpravy stávajícího.

ANALÝZA NOVÉHO PROJEKTU

Před začátkem každého nového projektu je potřeba s klientem prodiskutovat následující:

Vyjmenovali jsme si základní otázky, které bychom měli mít při stavbě webu jasně zodpovězeny. Věcí, které je třeba analyzovat je samozřejmě daleko více, například:

ANALÝZA PO SPUŠTĚNÍ WEBU

Všechny kroky, které jsme si nastínili výše, je potřeba udělat ještě před začátkem vývoje projektu. My ale nezapomínáme ani na analýzu webu po jeho spuštění. V dnešní době se dá sledovat téměř vše, co návštěvník na webu provádí (např. odkud přišel, z jaké je země, jaký má prohlížeč, jaké stránky si prohlížel, jak dlouho na nich strávil apod.). Tyto všechny parametry pak můžeme analyzovat a web podle nich upravit (např. změnit barvu tlačítek, zpřehlednit stránky, přidat obrázky,...).

Ještě více analýzy je třeba provádět u e-shopu. Prvotní úkol e-shopu je vydělávat peníze. Na tom, zda budou vaši zákazníci na vašem e-shopu ochotni utrácet své peníze, se podílí spousta faktorů, ať už je to přehlednost, grafická úprava, jednoduchost, možnost vyhledávat produkty, šířka sortimentu, ceny. U internetových obchodů se dá sledovat spousta věcí, co se nákupu týče. Pomocí nástrojů, které v našich e-shopových systémech používáme se dají měřit konverze, počty transakcí, výkonnosti produktů, tržby apod. Výše zmíněné údaje o pohybu zákazníka po e-shopu samozřejmě také.

Analýza jakékoli webové aplikace je složitým procesem. My vám s ní pomůžeme!