Chcete vědět na co se zaměřit v roce 2015? Tady je výběr podle časopisu Forbes.

1. Optimalizace webu pro mobilní zařízení

Doba jde stále kupředu a tak je jasné, že se čím dál více návštěv webových stránek provádí na mobilních zařízeních. V minulém roce se hodně skloňovalo slovo "responzivní design", kdy se zobrazení webových stránek přizpůsobuje tomu, na čem je návštěvník prohlíží. Responzivní webdesign samozřejmě zavrhovat nemůžeme, letos se k němu ale přidává ještě druhá, velice potřebná část pro dobré čtení webu na mobilních zařízeních - obsah optimalizovaný pro mobilní zařízení

Podle <a href="https://support.google.com/webmasters/answer/6101188?hl=en" title="Google - mobilní zařízení">Googlu</a> bude optimalizace obsahu pro mobilní zařízení velmi důležitá, a to dokonce tak, že Google sám bude stránky s kvalitní optimalizací pro mobilní zařízení zvýhodňovat. To je celkem zajímavé, nemyslíte? 

2. Placená reklama na sociálních sítích

V minulém roce se Facebook chlubil nárůstem příjmů z placených reklam o 10%. Letos, i díky snaze Facebooku o skrytí co možná největšího počtu příspěvků od firem se dá očekávat další nárůst těchto tržeb. Co jiného než placená reklama také firmám zbývá.

3. Obsah, obsah, obsah

Je veřejným tajemstvím, že obsah dělá dobrý web. Bez kvalitního obsahu provázaného s dalšími prvky webu nemůže váš web konkurovat těm nejlepším. 

Nyní si má obsahový marketing dokonce "přivlastnit" peníze z PPC kampaní nebo SEO. Že nevíte jak na to? <a href="http://www.forbes.com/sites/jaysondemers/2014/08/25/the-12-essential-elements-of-high-quality-content/" title="Forbes - jak na obsah">Forbes</a> nabízí 12 tipů jak si vylepšit pozici díky obsahu.

4. Hromadný mailing

Protože (jak jsme již zmínili) budou sociální sítě čím dál více tlačit na to, aby si u nich firmy reklamu kupovaly, bude třeba vymyslet další cestu jak zákazníky oslovit. "Vymyslet" vlastně není to správné slovo. Hromadný mailing je rozšířený a určitě jej každý z vás zná. Je však nutné pojmout jej jinak, než posílat zákazníkům jen další obsah jejich e-mailového nebo spamového koše. 

E-maily můžete zasílat lidem, kteří se k tomu dobrovolně přihlásili, nebo těm, kteří u vás nakoupili (v případě e-shopu). Ovšem pozor! Ze zákona jim musíte dát také možnost se z přijímání reklamních sdělení odhlásit!

5. Příjemný vzhled na internetu

Představte si situaci: Sedíte v restauraci a přijde k vám číšník(číšnice). Chcete, aby se usmívala, nebo se mračila?

Přesně takto to funguje i na internetu - sociálních sítích. Firmy s komunikativním přístupem budou mít jasně navrch. Je třeba si uvědomit, že prostředí sociálních sítí jemně koresponduje s prostředím osobní schůzky. Značky, které dokáží v zákazníkovi vyvolat pocit, že komunikace na sociální síti je vlastně komunikace člověka s člověkem, mají vyhráno.