Malý krok pro Google, velký skok pro vyhledávání na něm. I tak by se dala charakterizovat úprava Google vyhledávacího algoritmu, která vejde v platnost 21.4.2015.

Už jste někdy přemýšleli nad tím, jak Váš web vypadá na mobilu, nebo tabletu? Zkoušeli jste si to a museli jste přibližovat a posouvat na všechny světové strany, abyste si vůbec něco přečetli?

Google se chystá tomuto udělat přítrž. A to docela razantně. Rozhodl se totiž, že od 21.5.2015 bude ve výsledcích vyhledávání na mobilních zařízeních upřednostňovat weby, které budou pro tato zařízení optimalizované. Jednoduše řečeno - nemáš mobilní web? Na mobilech nebudeš vidět!

Proč mobilní webové stránky?

Celé je to celkem jednoduché, touto změnou se Google chce přizpůsobit modernímu trendu - čím dál více lidí na mobilních zařízeních hledá informace. Ze statistik - za poslední rok v průměru 12% všech návštěv webů v České republice pocházelo z mobilních telefonů, tabletů a jiných mobilních zařízení schopných připojení k internetu. Meziročně se toto číslo zvýšilo o 161%! V roce 2014 se na celém světě prodalo více než 250 milionů tabletů přes 1 miliardu chytrých telefonů.

Jak a co dělat?

V případě, že ještě nemáte webové stránky optimalizované pro mobilní zařízení (to zjistíte jednoduchým testem zde), doporučujeme tuto záležitost napravit. Důležité je se přitom podívat na vlastní statistiky návštěvnosti, které Vám napoví, kolik % návštěvníků Vašeho webu přišlo z mobilního zařízení. U jednotek procent je nutnost mít mobilní verzi webu zanedbatelná, nicméně přijít například o pětinu návštěvníků jen díky tomu, že nemáte mobilní verzi, to už je na zamyšlení.

Co je to mobilní verze webu?

Předem je nutné říct, že existují dvě varianty, jak optimalizovat své webové stránky pro mobilní zařízení. Obě dvě plní stejnou funkci, jen každá svým "způsobem".

Web michalbecica.cz optimalizovaný pro mobilní telefony je. Sami si můžete vyzkoušet na mobilním telefonu (nebo tabletu), jak se vám náš web zobrazí. S mobilní verzí i responzivními weby máme zkušenosti, v případě, že nad optimalizací uvažujete, nás neváhejte kontaktovat