Mikrostránky (microsites) slouží k podpoře hlavních webových stránek, nebo je můžeme využít také jako jednoduchou a levnou propagaci firmy.

Mikrostránky nejsou ve světě tvorby webových stránek žádnou novinkou. Používají se hojně pro podporu hlavních webů (mikrostránky pro podporu prodeje jednoho či více produktů firmy, mikrostránky podporující určitý obor činnosti firmy apod.). 

Microsites mají tedy jako hlavní úkol podporu, musí být jednoduché, přehledné a rychlé, aby se návštěvník ihned dostal k tomu, co po něm chceme -> může to být kliknutí na tlačítko "KOUPIT", může to být přečtení informací o produktu, může to být žádost o zpětnou vazbu pomocí textového formuláře k vyplnění.

Tvorba mikrostránek bývá většinou rychlá, netrvá takovou dobu, jako je tomu u větších projektů, nicméně ani to nemusí platit stoprocentně. U mikrostránek je třeba dbát na jednoduchost a "čistotu" informací. Návštěvníka musíme zaujmout hned na první pohled něčím výrazným, co ho donutí kliknout (to přeci chceme). 

Mimo "hlavní činnost" mikrostránek můžeme tyto malé webové stránky použít také jako hlavní web společnosti, a to v případě, kdy nám stačí jednoduchá webová prezentace s pár informacemi o firmě, kontaktními informacemi a třeba několika fotografiemi.

Tvorba takového "webu" je pak rychlá a výrazně levnější než tvorba velkého webu. Nese s sebou ale i určitá omezení, jako je například horší možnost SEO optimalizace (méně textů). 

Jednu takovou mikrostránku si můžete prohlédnout zde. Jedná se o tvorbu malých webových stránek pro společnost zabývající se autodopravou v Olomouci.